ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・部局刊行物
  2. 福岡工業大学研究論集
  3. 研究論集 第57巻1号(通巻89号)

総合的な学習の時間における資質・能力の段階的習得に向けた カリキュラム開発の視点 ―小・中・高の学習指導要領を比較して―

http://hdl.handle.net/11478/0002000149
http://hdl.handle.net/11478/0002000149
98e95127-37fa-4cef-88a9-d53d16e0e3c5
名前 / ファイル ライセンス アクション
(57(1),13-20)白坂 (57(1),13-20)白坂 正太.pdf (1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-10-01
タイトル
タイトル 総合的な学習の時間における資質・能力の段階的習得に向けた カリキュラム開発の視点 ―小・中・高の学習指導要領を比較して―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 competency development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Inquiry-Based Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Period for Integrated Studies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 白坂 正太

× 白坂 正太

ja 白坂 正太

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 シラサカ ショウタ
言語 ja-Kana
別言語の著者
姓名 SHIRASAKA Shota
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to organize perspectives for curriculum development to achieve the stepwise acquisition of competencies in the Period for Integrated Studies. The curriculum guidelines for the Period for Integrated Studies present three main competencies to be acquired with uniform wording, but differences exist in the issues to be explored and their implementation methods. By comparing these differences across school levels, the study identified three perspectives: competencies to be acquired, exploration tasks, and system development. Specifically, the competencies perspective revealed the need for conceptual organization, the exploration tasks perspective highlighted the necessity of cumulative curricula, and the system development perspective emphasized the need for efforts to master the exploratory learning process. This study suggests directions for curriculum development from these perspectives, providing guidelines to enhance the quality of education in the Period for Integrated Studies.
言語 en
bibliographic_information ja : 福岡工業大学研究論集

巻 57, 号 1, p. 13-20, 発行日 2024-09-30
item_3_source_id_7
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24350222
形態
値 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Perspectives on Curriculum Development for the Stepwise Acquisition of Competencies in the Period for Integrated Studies -Comparing Curriculum Guidelines for Elementary, Junior High, and High Schools-
言語 en
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ソウゴウテキナ ガクシュウ ノ ジカン ニ オケル シシツ ノウリョク ノ ダンカイテキ シュウトク ニ ムケタ カリキュラム カイハツ ノ シテン ショウチュウコウ ノ ガクシュウ シドウ ヨウリョウ ヲ ヒカクシテ
言語 ja
出版者
出版者 福岡工業大学
言語 ja
出版者(ヨミ)
言語 ja-Kana
値 フクオカ コウギョウ ダイガク
item_3_text_39
言語 en
値 Fukuoka Institute of Technology
item_3_description_47
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
item_3_text_48
値 紀要論文
item_3_text_49
値 Departmental Bulletin Paper
item_3_text_50
値 text
item_3_text_51
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-01 02:46:53.573852
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3