WEKO3
アイテム
初年次教育における科目間連携の効果:「キャリア・デザイン」 と「コミュニケーション・デザイン」を事例に
http://hdl.handle.net/11478/0002000106
http://hdl.handle.net/11478/0002000106a7752e89-5b12-49b2-93e6-ac6218cfbdca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
FD Annual Report Vol.14(2023)中野美香.pdf (766 KB)
|
|
Item type | その他 / Others(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-09-05 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 初年次教育における科目間連携の効果:「キャリア・デザイン」 と「コミュニケーション・デザイン」を事例に | |||||||
言語 | ja | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | First Year Experience | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | educational design | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | effect | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | interdisciplinary collaboration | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | higher education | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||||
資源タイプ | other | |||||||
著者 |
中野 美香
× 中野 美香
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
姓名 | ナカノ ミカ | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
別言語の著者 | ||||||||
姓名 | Nakano Mika | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | In higher education, in their first year, students adapt to their new learning environment and develop academic and personal growth for their future career. This content varies widely among educational institutions, necessitating a thorough examination of educational effectiveness through diverse perspectives. In 2023, Fukuoka Institute of Technology devised a new curriculum that incorporated the courses “Career Design” and “Communication Design” in the first and second semesters, respectively.This study measures the effectiveness of early education in interdisciplinary collaboration. An online survey conducted in May and July 2023 and January 2024 received replies from 989, 877 and 750 participants. This survey investigated the impact of changes in attitudes toward life design through multiple comparisons. Significant differences in scores for life compass, design thinking, and design tools across responses indicated the effectiveness of interdisciplinary collaboration. Further detailed analysis focusing on individual students is required for future research. | |||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
en : FD Annual Report 巻 14, p. 3-11, ページ数 9, 発行日 2024-07-19 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2185890X | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application | |||||||
言語 | en | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | ショネンジ キョウイク ニ オケル カモク カンレンケイ ノ コウカ : 「キャリア・デザイン」 ト 「コミュニケーション・デザイン」 オ ジレイ ニ | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 福岡工業大学 教育開発推進機構 | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク キョウイク カイハツ スイシン キコウ | |||||||
資源タイプ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 論文(article) | |||||||
資源タイプ・ローカル | ||||||||
言語 | ja | |||||||
値 | その他 | |||||||
資源タイプ・NII | ||||||||
値 | Others | |||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | text |