ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・部局刊行物
  2. FD Annual Report
  3. FD Annual Report Vol.14

初年次教育における科目間連携の効果:「キャリア・デザイン」 と「コミュニケーション・デザイン」を事例に

http://hdl.handle.net/11478/0002000106
http://hdl.handle.net/11478/0002000106
a7752e89-5b12-49b2-93e6-ac6218cfbdca
名前 / ファイル ライセンス アクション
FD FD Annual Report Vol.14(2023)中野美香.pdf (766 KB)
Item type その他 / Others(1)
公開日 2024-09-05
タイトル
タイトル 初年次教育における科目間連携の効果:「キャリア・デザイン」 と「コミュニケーション・デザイン」を事例に
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 First Year Experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 effect
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interdisciplinary collaboration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 higher education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_1843
資源タイプ other
著者 中野 美香

× 中野 美香

ja 中野 美香

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ナカノ ミカ
言語 ja-Kana
別言語の著者
姓名 Nakano Mika
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In higher education, in their first year, students adapt to their new learning environment and develop academic and personal growth for their future career. This content varies widely among educational institutions, necessitating a thorough examination of educational effectiveness through diverse perspectives. In 2023, Fukuoka Institute of Technology devised a new curriculum that incorporated the courses “Career Design” and “Communication Design” in the first and second semesters, respectively.This study measures the effectiveness of early education in interdisciplinary collaboration. An online survey conducted in May and July 2023 and January 2024 received replies from 989, 877 and 750 participants. This survey investigated the impact of changes in attitudes toward life design through multiple comparisons. Significant differences in scores for life compass, design thinking, and design tools across responses indicated the effectiveness of interdisciplinary collaboration. Further detailed analysis focusing on individual students is required for future research.
言語 en
書誌情報 en : FD Annual Report

巻 14, p. 3-11, ページ数 9, 発行日 2024-07-19
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185890X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application
言語 en
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ショネンジ キョウイク ニ オケル カモク カンレンケイ ノ コウカ : 「キャリア・デザイン」 ト 「コミュニケーション・デザイン」 オ ジレイ ニ
言語 ja-Kana
出版者
出版者 福岡工業大学 教育開発推進機構
言語 ja
出版者(ヨミ)
言語 ja-Kana
値 フクオカ コウギョウ ダイガク キョウイク カイハツ スイシン キコウ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(article)
資源タイプ・ローカル
言語 ja
値 その他
資源タイプ・NII
値 Others
資源タイプ・DCMI
言語 en
値 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-08-21 00:34:15.320512
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3