ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・部局刊行物
  2. 福岡工業大学研究論集
  3. 研究論集 第55巻1号(通巻85号)

諸橋轍次・小原國芳・皇至道の教育思想にみる教育愛と使命感 〜教師による教育基本法第9条第1項の体認・体得・体現への手がかりとして〜

http://hdl.handle.net/11478/00001731
http://hdl.handle.net/11478/00001731
13dc4421-2c2e-4a2b-a34f-316422e496c4
名前 / ファイル ライセンス アクション
(55(1),19-35)上寺 (55(1),19-35)上寺 康司.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-10-03
タイトル
タイトル 諸橋轍次・小原國芳・皇至道の教育思想にみる教育愛と使命感 〜教師による教育基本法第9条第1項の体認・体得・体現への手がかりとして〜
タイトル
タイトル A Love of Education and Sense of Mission in the Educational Thought of Morohashi Tetuji, Obara Kuniyoshi, and Sumeragi Shido A guide to teacher’s recognition, acquisition, and embodiment of Article 9, Paragraph 1 of the Fundamental Law of Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 a love of education
キーワード
主題Scheme Other
主題 a sence of mission for education
キーワード
主題Scheme Other
主題 immutable human qualities
キーワード
主題Scheme Other
主題 a strong and flexible mentality
キーワード
主題Scheme Other
主題 reforming teacher work styles
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 a love of education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 a sence of mission for education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 immutable human qualities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 a strong and flexible mentality
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reforming teacher work styles
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 上寺, 康司

× 上寺, 康司

WEKO 3365

上寺, 康司

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 3373
姓名 カミデラ, コウジ
別言語の著者
識別子Scheme WEKO
識別子 2976
姓名 KAMIDERA, Koji
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A love of education and a sense of mission for education, which are inextricably linked, are, of course, immutable human qualities required of teachers in any age. In addition, a love of education and a sense of mission for education are the source of a strong and flexible mentality that is solid and unshakable, needed teachers in today’s uncertain and difficult times.
This article, as a guide to teachre’s recognition, acquisition, and embodiment of Article 9, Paragraph 1 of the Fundamental Law of Education, discusses a love of education and a sense of mission for education in the famous educational philosophies of three people, i.e, Morohashi Tetuji, Obara Kuniyoshi, and Sumeragi Shido.
書誌情報 福岡工業大学研究論集

巻 55, 号 1, p. 19-35, 発行日 2022-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24350222
形態
値 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル モロハシ テツジ ・ オバラ クニヨシ ・ スメラギ シドウ ノ キョウイク シソウ ニ ミル キョウイクアイ ト シメイカン
出版者
出版者 福岡工業大学
出版者(ヨミ)
値 フクオカ コウギョウ ダイガク
別言語の出版者
値 Fukuoka Institute of Technology
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:34:43.203939
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3