WEKO3
アイテム
英語授業外学修による自律的学習者の育成
http://hdl.handle.net/11478/00001718
http://hdl.handle.net/11478/000017188ad15064-5ee3-4b8a-83e4-3b9c958fcf4c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
英語授業外学修による自律的学習者の育成 (1.1 MB)
|
|
Item type | その他 / Others(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-07-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 英語授業外学修による自律的学習者の育成 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Effect of Out-of-Class English Learning on Development of Autonomous Learners | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Out-of-Class English Learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Autonomous Learners | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Motivation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CEFR-J | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Planned Scaffolding | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||
資源タイプ | other | |||||
著者 |
岡裏, 佳幸
× 岡裏, 佳幸× 土屋, 麻衣子 |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3550 | |||||
姓名 | オカウラ, ヨシユキ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3552 | |||||
姓名 | ツチヤ, マイコ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3588 | |||||
姓名 | Okaura, Yoshiyuki | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3589 | |||||
姓名 | Tsuchiya, Maiko | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper demonstrates that out-of-class English learning is one of the effective pedagogies for developing autonomous learners. The out-of-class English learning is designed for all the students who enroll in English A and English B in 2021 academic year to acquire English reading skills through the CEFR-J based textbook, and it also employs planned scaffolding for learners to foster the degree of understanding and acquisition of grammatical, syntactic, and lexical knowledge, so that they can be autonomous English learners. The quantitative survey reveals that the out-of-class English learning shows statistically significant difference in learners’ attitude and motivation. |
|||||
書誌情報 |
FD Annual Report 巻 12, p. 3-9, 発行日 2022-07-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2185890X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | エイゴ ジュギョウガイ ガクシュウ ニ ヨル ジリツテキ ガクシュウシャ ノ イクセイ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡工業大学FD推進機構 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク FD スイシン キコウ | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | その他 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Others | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text |