WEKO3
アイテム
電気工学科における数学基礎演習Aでの学習状況の把握
http://hdl.handle.net/11478/1273
http://hdl.handle.net/11478/1273c07b1b6d-d3af-4982-b0ca-e3fc1d617637
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
11478-1273_p57.pdf (550.8 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-05-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 電気工学科における数学基礎演習Aでの学習状況の把握 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Survey on Learning Context at Elementary M athematic Practice A in the Department of Electrical Engineering | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-evaluation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fundamental mathematics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | trigonometric function | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | complex number | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | gap in perception | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
足立, 孝仁
× 足立, 孝仁× 高原, 健爾× 小田部, 貴子× 高橋, 琢理× 若松, 秀俊 |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2452 | |||||
姓名 | アダチ, タカヒト | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2453 | |||||
姓名 | タカハラ, ケンジ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2454 | |||||
姓名 | オタベ, タカコ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2455 | |||||
姓名 | タカハシ, タクリ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2456 | |||||
姓名 | ワカマツ, ヒデトシ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2457 | |||||
姓名 | ADACHI, Takahito | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2458 | |||||
姓名 | TAKAHARA, Kenji | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2459 | |||||
姓名 | OTABE, Takako | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2460 | |||||
姓名 | TAKAHASHI, Takuri | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2461 | |||||
姓名 | WAKAMATSU, Hidetoshi | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to survey learning context at Elementary Mathematic Practice A in the Department of Electrical Engineering. Elementary Mathematic Practice A is a required course which includes trigonometric function and complex number on a high school level. The content of the lecture provides basic knowledge for understanding specialized courses. However,the numbers of students who have limited insight into the content have been increasing. This is partly because many students have little study habits. The students take mini-exam and evaluate their studying context by themselves at every lecture. Analysis of the self-evaluations and mini-exam results shows that there are gaps in perception between their real academic abilities and self-assumptive academic abilities. We think the gaps would prevent the students from studying continuously. | |||||
書誌情報 |
福岡工業大学研究論集 巻 45, 号 2, p. 57-63, 発行日 2013-02 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876620 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10036974 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 550759 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | デンシ コウガクカ ニオケル スウガク キソ エンシュウA デノ ガクシュウ ジョウキョウ ノ ハアク | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡工業大学 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク | |||||
別言語の出版者 | ||||||
値 | Fukuoka Institute of Technology | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 |