WEKO3
アイテム
企業ブランドを用いた人的資源管理に関する研究の動向 : 顧客接点で働く従業員の心理メカニズムに着目して
http://hdl.handle.net/11478/1230
http://hdl.handle.net/11478/123051345652-313f-41a1-b286-dd72eafc03d2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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11478-1230_p71.pdf (1.2 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-04-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 企業ブランドを用いた人的資源管理に関する研究の動向 : 顧客接点で働く従業員の心理メカニズムに着目して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Review of Literature on Human Resource Management in Corporate Branding : Focus on Psychological Mechanisms of Customer Contact Employees | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | corporate branding | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | customer contact employees | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social identity | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-categorization | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-regulation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | corporate branding | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | customer contact employees | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social identity | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-categorization | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-regulation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
吉原, 克枝
× 吉原, 克枝 |
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著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2364 | |||||
姓名 | ヨシハラ, カツエ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2365 | |||||
姓名 | YOSHIHARA, Katsue | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper explores ways to manage and develop customer contact employees in the service economy. A review of research on brand marketing as well as that on organizational psychology and the identity theory indicated that a corporate brand might be able to attract and orient customer contact employees to their organization. Further, certain processes at work enable individuals to incorporate elements of their organizational identity into their collective self. The mechanism of these processes can be explained by social identity, self-categorization, and self-regulation theories. Finally, the importance of human development programs for customer contact employees has been discussed. | |||||
書誌情報 |
福岡工業大学研究論集 巻 51, 号 1, p. 71-79, 発行日 2018-09 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876620 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10036974 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 1226085 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | キギョウ ブランド オ モチイタ ジンテキ シゲン カンリ ニ カンスル ケンキュウ ノ ドウコウ : コキャク セッテン デ ハタラク ジュウギョウイン ノ シンリ メカニズム ニ チャクモク シテ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡工業大学 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク | |||||
別言語の出版者 | ||||||
値 | Fukuoka Institute of Technology | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 |