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  1. 紀要・部局刊行物
  2. 福岡工業大学研究論集
  3. 研究論集 第51巻1号(通巻79号)

企業ブランドを用いた人的資源管理に関する研究の動向 : 顧客接点で働く従業員の心理メカニズムに着目して

http://hdl.handle.net/11478/1230
http://hdl.handle.net/11478/1230
51345652-313f-41a1-b286-dd72eafc03d2
名前 / ファイル ライセンス アクション
11478-1230_p71.pdf 11478-1230_p71.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-26
タイトル
タイトル 企業ブランドを用いた人的資源管理に関する研究の動向 : 顧客接点で働く従業員の心理メカニズムに着目して
タイトル
タイトル A Review of Literature on Human Resource Management in Corporate Branding : Focus on Psychological Mechanisms of Customer Contact Employees
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 corporate branding
キーワード
主題Scheme Other
主題 customer contact employees
キーワード
主題Scheme Other
主題 social identity
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-categorization
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-regulation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 corporate branding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 customer contact employees
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social identity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-categorization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-regulation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 吉原, 克枝

× 吉原, 克枝

WEKO 2363

吉原, 克枝

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 2364
姓名 ヨシハラ, カツエ
別言語の著者
識別子Scheme WEKO
識別子 2365
姓名 YOSHIHARA, Katsue
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper explores ways to manage and develop customer contact employees in the service economy. A review of research on brand marketing as well as that on organizational psychology and the identity theory indicated that a corporate brand might be able to attract and orient customer contact employees to their organization. Further, certain processes at work enable individuals to incorporate elements of their organizational identity into their collective self. The mechanism of these processes can be explained by social identity, self-categorization, and self-regulation theories. Finally, the importance of human development programs for customer contact employees has been discussed.
書誌情報 福岡工業大学研究論集

巻 51, 号 1, p. 71-79, 発行日 2018-09
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876620
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10036974
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 1226085 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル キギョウ ブランド オ モチイタ ジンテキ シゲン カンリ ニ カンスル ケンキュウ ノ ドウコウ : コキャク セッテン デ ハタラク ジュウギョウイン ノ シンリ メカニズム ニ チャクモク シテ
出版者
出版者 福岡工業大学
出版者(ヨミ)
値 フクオカ コウギョウ ダイガク
別言語の出版者
値 Fukuoka Institute of Technology
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 01
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Ver.1 2023-05-15 12:44:43.018804
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