WEKO3
アイテム
論理的思考力を養うための離散数学教材の開発 : グラフ理論のパッキング問題の考察を通して
http://hdl.handle.net/11478/1229
http://hdl.handle.net/11478/1229d3292d38-f257-49f5-b6b4-20205edb82c9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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11478-1229_p55.pdf (1.3 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-04-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 論理的思考力を養うための離散数学教材の開発 : グラフ理論のパッキング問題の考察を通して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Development of a Teaching Method of Discrete Mathematics for Growing the Logical Thinking Ability of Students : By Using a Consideration for Packing Problem of Graph Theory | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | graph theory | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | discrete mathematics | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Gyárfás-Lehel conjecture | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | logical thinking ability | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teaching method | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | graph theory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | discrete mathematics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Gyárfás-Lehel conjecture | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | logical thinking ability | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teaching method | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
高橋, 昌也
× 高橋, 昌也 |
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著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2361 | |||||
姓名 | タカハシ, マサヤ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2362 | |||||
姓名 | TAKAHASHI, Masaya | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | For any integer n≧3, let G be the maximal planar graph with n vertices and m=3n-6 edges, and,T₁, T₂ and T₃ be any three trees with n-1 vertices and n-2edges each other. In this paper, we consider the following problem: T₁, T₂ and T₃ can be packed into G or not, in the 3≦n≦6 case. As a conclusion,we can obtain that, if 3≦n≦5 then the answer of the problem is “yes,” else the answer is “no.” In this paper, we discuss the detail of our consideration as follows: Let T₁, T₂ and T₃ be some three trees. Then, if T₁, T₂ and T₃ can be packed into G then we show an example of the packing. However, if they cannot be packed into G then we show the reason. Our object of this paper is to develop the teaching method for growing the logical thinking ability of first or second graders of university and junior college students, by using above the consideration. | |||||
書誌情報 |
福岡工業大学研究論集 巻 51, 号 1, p. 55-69, 発行日 2018-09 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876620 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10036974 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 1314187 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | ロンリテキ シコウリョク オ ヤシナウ タメ ノ リサンスウガク キョウザイ ノ カイハツ : グラフ リロン ノ パッキング モンダイ ノ コウサツ オ トオシテ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡工業大学 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク | |||||
別言語の出版者 | ||||||
値 | Fukuoka Institute of Technology | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 |