WEKO3
アイテム
教養教育における主体性育成のための教育実践
http://hdl.handle.net/11478/00001725
http://hdl.handle.net/11478/000017253acb01b1-82e7-408f-8af4-b4b374babfd9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
教養教育における主体性育成のための教育実践.pdf (585.3 kB)
|
|
Item type | その他 / Others(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-07-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教養教育における主体性育成のための教育実践 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Teaching Practices for Nurturing Learners’ Autonomous Learning Attitudes | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Autonomous learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Faculty development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Liberal Arts | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||
資源タイプ | other | |||||
著者 |
土屋, 麻衣子
× 土屋, 麻衣子× 池田, 賢治× 井隼, 経子× 白坂, 正太× 樋口, 貴俊 |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3552 | |||||
姓名 | ツチヤ, マイコ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3581 | |||||
姓名 | イケダ, ケンジ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3582 | |||||
姓名 | イハヤ, ケイコ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2823 | |||||
姓名 | シラサカ, ショウタ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3386 | |||||
姓名 | ヒグチ, タカトシ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3583 | |||||
姓名 | Tsuchiya, Maiko | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3584 | |||||
姓名 | Ikeda, Kenji | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3585 | |||||
姓名 | Ihaya, Keiko | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3586 | |||||
姓名 | Shirasaka, Shota | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3587 | |||||
姓名 | Higuchi, Takatoshi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Under the university-wide Faculty Development policies for 2021, our university's Center for Liberal Arts conducted original workshops three times during the 2021-22 academic year. Five teachers gave presentations about what they did in the classroom to nurture learners' autonomous learning attitudes. The topics covered how to raise learners' motivation, practical ways to set up assignments, and how to increase students' ownership in learning. In each workshop, articipants exchanged opinions on what teachers can or should do to facilitate learners' autonomy, and this provided the participants with new insights toward teaching. | |||||
書誌情報 |
FD Annual Report 巻 12, p. 62-69, 発行日 2022-07-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2185890X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | キョウヨウ キョウイク ニ オケル シュタイセイ イクセイ ノ タメノ キョウイク ジッセン | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡工業大学FD推進機構 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク FD スイシン キコウ | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | その他 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Others | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text |