WEKO3
アイテム
「知と教養」の効果に関する質的研究:大学 4 年間の学習観の変化に着目して
http://hdl.handle.net/11478/00001719
http://hdl.handle.net/11478/000017193c978dbb-a01b-426a-a060-6b806b85070c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
「知と教養」の効果に関する質的研究:大学4年間の学習観の変化に着目して (631.7 kB)
|
|
Item type | その他 / Others(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-07-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「知と教養」の効果に関する質的研究:大学 4 年間の学習観の変化に着目して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Qualitative study on the effects of the Knowledge and Liberal Arts program | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Liberal Arts | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Discussion | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curiosity | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning experience | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Beliefs about leaning | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||
資源タイプ | other | |||||
著者 |
中野, 美香
× 中野, 美香 |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3554 | |||||
姓名 | ナカノ, ミカ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3555 | |||||
姓名 | Nakano, Mika | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In April 2018, at the Fukuoka Institute of Technology, the Knowledge and Liberal Arts program was opened to all three majors in the new curriculum for liberal arts, featuring an interdisciplinary approach. In this subject, students acquire knowledge and discuss numerous problems, thereby fostering their intellectual curiosity by developing a broad and deep understanding of various themes. This study analyzes the effects of the Knowledge and Liberal Arts program with a focus on the development of beliefs about learning over four years of university life using a follow-up qualitative survey. A 60-minute interview was conducted with two senior students who took the course during their freshman year in 2018 to identify its contribution to their beliefs about learning. The results showed the following common experiences of both students: (1) the formation of a “new self” after entering university by unlearning and (2) expansion of learning mediated by communication with individuals in different networks. These are important insights for curriculum development in the liberal arts, which foster students’ fulfillment and success on a long-term basis. | |||||
書誌情報 |
FD Annual Report 巻 12, p. 10-17, 発行日 2022-07-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2185890X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | チ ト キョウヨウ ノ コウカ ニ カンスル シツテキ ケンキュウ : ダイガク 4ネンカン ノ ガクシュウカン ノ ヘンカ ニ チャクモク シテ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡工業大学FD推進機構 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク FD スイシン キコウ | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | その他 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Others | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text |