ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・部局刊行物
  2. FD Annual Report
  3. FD Annual Report Vol.12

「知と教養」の効果に関する質的研究:大学 4 年間の学習観の変化に着目して

http://hdl.handle.net/11478/00001719
http://hdl.handle.net/11478/00001719
3c978dbb-a01b-426a-a060-6b806b85070c
名前 / ファイル ライセンス アクション
「知と教養」の効果に関する質的研究:大学4年間の学習観の変化に着目して.pdf 「知と教養」の効果に関する質的研究:大学4年間の学習観の変化に着目して (631.7 kB)
Item type その他 / Others(1)
公開日 2022-07-27
タイトル
タイトル 「知と教養」の効果に関する質的研究:大学 4 年間の学習観の変化に着目して
タイトル
タイトル Qualitative study on the effects of the Knowledge and Liberal Arts program
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Liberal Arts
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Discussion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Curiosity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Beliefs about leaning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_1843
資源タイプ other
著者 中野, 美香

× 中野, 美香

WEKO 3553

中野, 美香

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 3554
姓名 ナカノ, ミカ
別言語の著者
識別子Scheme WEKO
識別子 3555
姓名 Nakano, Mika
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In April 2018, at the Fukuoka Institute of Technology, the Knowledge and Liberal Arts program was opened to all three majors in the new curriculum for liberal arts, featuring an interdisciplinary approach. In this subject, students acquire knowledge and discuss numerous problems, thereby fostering their intellectual curiosity by developing a broad and deep understanding of various themes. This study analyzes the effects of the Knowledge and Liberal Arts program with a focus on the development of beliefs about learning over four years of university life using a follow-up qualitative survey. A 60-minute interview was conducted with two senior students who took the course during their freshman year in 2018 to identify its contribution to their beliefs about learning. The results showed the following common experiences of both students: (1) the formation of a “new self” after entering university by unlearning and (2) expansion of learning mediated by communication with individuals in different networks. These are important insights for curriculum development in the liberal arts, which foster students’ fulfillment and success on a long-term basis.
書誌情報 FD Annual Report

巻 12, p. 10-17, 発行日 2022-07-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185890X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル チ ト キョウヨウ ノ コウカ ニ カンスル シツテキ ケンキュウ : ダイガク 4ネンカン ノ ガクシュウカン ノ ヘンカ ニ チャクモク シテ
出版者
出版者 福岡工業大学FD推進機構
出版者(ヨミ)
値 フクオカ コウギョウ ダイガク FD スイシン キコウ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(article)
資源タイプ・ローカル
値 その他
資源タイプ・NII
値 Others
資源タイプ・DCMI
値 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:34:57.789478
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3