WEKO3
アイテム
The Value of a Summer Intensive English Communication Course
http://hdl.handle.net/11478/825
http://hdl.handle.net/11478/825e2e055e2-7e79-4f8e-953c-32cc7d59cf7e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
11478-825_1p 岡裏佳幸.pdf (545.5 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Value of a Summer Intensive English Communication Course | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | communicative language teaching | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pre- and post-test | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intensive English communication course | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | adult Japanese learners of English | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | exit-questionnaire | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | communicative language teaching | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pre- and post-test | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intensive English communication course | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | adult Japanese learners of English | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | exit-questionnaire | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
OKAURA, Yoshiyuki
× OKAURA, Yoshiyuki× Quinn, Paul |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1422 | |||||
姓名 | オカウラ, ヨシユキ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1423 | |||||
姓名 | 岡裏, 佳幸 | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1424 | |||||
姓名 | クイン, ポール | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study investigated the value of a summer intensive English communication course. The three-week course was completed by 29 adult Japanese learners of English at the Fukuoka Institute of Technology. Communicative language teaching was provided every weekday to learners who were assigned to three levels : beginner, intermediate, and advanced. A statistical comparison of pre-and post-tests scores on the CASEC English proficiency test indicated no significant differences in scores as a result of the course. However, a thematic analysis of the learners’ overwhelmingly positive responses to the course’s exit-questionnaire made it evident that students believed that the intensive course had been quite beneficial in the development of their English communicative abilities. | |||||
書誌情報 |
福岡工業大学研究論集 巻 47, 号 1・2, p. 1-5, 発行日 2015-02 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10036974 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 545536 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 807 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 40020395853 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡工業大学 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク | |||||
別言語の出版者 | ||||||
値 | Fukuoka Institute of Technology | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 02 | |||||
コメント | ||||||
値 | 著者所属:岡裏佳幸 福岡工業大学社会環境学科:「Department of Socio-Environmental Studies, Fukuoka Institute of Technology」, クインポール:トロント大学オンタリオ教育研究機構「OISE, University of Toronto」 |