ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・部局刊行物
  2. 福岡工業大学総合研究機構研究所所報
  3. 総合研究機構研究所所報 Vol.4

オンデマンド授業による新規知識学習効率と学習者語彙力に関する一検討

http://hdl.handle.net/11478/00001700
http://hdl.handle.net/11478/00001700
bba5185a-30eb-4549-b395-b9eca1a2f13c
名前 / ファイル ライセンス アクション
福工大-総合研究機構-所報4-7.pdf 福工大-総合研究機構-所報4-7 (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-12-13
タイトル
タイトル オンデマンド授業による新規知識学習効率と学習者語彙力に関する一検討
タイトル
タイトル Pilot study of the relationship between vocabulary ability and learning performance for unfamiliar knowledge from online video class
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 online lecture
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning performance
キーワード
主題Scheme Other
主題 vocabulary
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 online lecture
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning performance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 田村, かおり

× 田村, かおり

WEKO 3430

田村, かおり

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 3431
姓名 タムラ, カオリ
別言語の著者
識別子Scheme WEKO
識別子 3432
姓名 TAMURA, Kaori
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 COVID-19 pandemic has let to introduce online courses including video course. In a video course, including online video courses. In a video course, it is difficult to predict which students cannot follow a course that provides unfamiliar knowledge. Therefore, this pilot study investigated the relationship between learning performance of unfamiliar knowledge and Japanese vocabulary ability. A total of 59 college students participated in this pilot study. After their Japanese proficiency levels were measured by their grammatical and vocabulary abilities, they took a video course about the “Structure of Brain” (as an unfamiliar topic). The students took a short pre- and post-lecture knowledge test. The results of this study revealed that students with a high level of Japanese vocabulary ability showed higher learning performance for unfamiliar knowledge delivered via the video lecture. This pilot study contributes to predicting students’ online learning performance based on student properties.
書誌情報 福岡工業大学総合研究機構研究所報

巻 4, p. 35-40, 発行日 2021-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24345725
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル オンデマンド ジュギョウ ニヨル シンキ チシキ ガクシュウ コウリツ ト ガクシュウシャ ゴイリョク ニ カンスル イチ ケントウ
出版者
出版者 福岡工業大学総合研究機構
出版者(ヨミ)
値 フクオカ コウギョウ ダイガク ソウゴウ ケンキュウ キコウ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
コメント
値 情報科学研究所
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:43:28.407570
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3