WEKO3
アイテム
オンデマンド授業による新規知識学習効率と学習者語彙力に関する一検討
http://hdl.handle.net/11478/00001700
http://hdl.handle.net/11478/00001700bba5185a-30eb-4549-b395-b9eca1a2f13c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-12-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | オンデマンド授業による新規知識学習効率と学習者語彙力に関する一検討 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Pilot study of the relationship between vocabulary ability and learning performance for unfamiliar knowledge from online video class | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online lecture | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning performance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vocabulary | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online lecture | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning performance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vocabulary | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
田村, かおり
× 田村, かおり |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3431 | |||||
姓名 | タムラ, カオリ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3432 | |||||
姓名 | TAMURA, Kaori | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | COVID-19 pandemic has let to introduce online courses including video course. In a video course, including online video courses. In a video course, it is difficult to predict which students cannot follow a course that provides unfamiliar knowledge. Therefore, this pilot study investigated the relationship between learning performance of unfamiliar knowledge and Japanese vocabulary ability. A total of 59 college students participated in this pilot study. After their Japanese proficiency levels were measured by their grammatical and vocabulary abilities, they took a video course about the “Structure of Brain” (as an unfamiliar topic). The students took a short pre- and post-lecture knowledge test. The results of this study revealed that students with a high level of Japanese vocabulary ability showed higher learning performance for unfamiliar knowledge delivered via the video lecture. This pilot study contributes to predicting students’ online learning performance based on student properties. | |||||
書誌情報 |
福岡工業大学総合研究機構研究所報 巻 4, p. 35-40, 発行日 2021-10-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24345725 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | オンデマンド ジュギョウ ニヨル シンキ チシキ ガクシュウ コウリツ ト ガクシュウシャ ゴイリョク ニ カンスル イチ ケントウ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡工業大学総合研究機構 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク ソウゴウ ケンキュウ キコウ | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 02 | |||||
コメント | ||||||
値 | 情報科学研究所 |