ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・部局刊行物
  2. FD Annual Report
  3. FD Annual Report Vol.11

Teamsを用いたグループワークの教育的価値:「コミュニケーションの心理学」における導入事例

http://hdl.handle.net/11478/00001686
http://hdl.handle.net/11478/00001686
b815b2b5-3dfa-4376-9447-32127c0e517a
名前 / ファイル ライセンス アクション
Teams Teams を用いたグループワークの教育的価値:「コミュニケーションの心理学」における導入事例.pdf (622.6 kB)
Item type その他 / Others(1)
公開日 2021-08-30
タイトル
タイトル Teamsを用いたグループワークの教育的価値:「コミュニケーションの心理学」における導入事例
タイトル
タイトル Groupwork using Teams and their educational value: A case of “Psychology of Communication”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Online Discussion
キーワード
主題Scheme Other
主題 Liberal Arts
キーワード
主題Scheme Other
主題 Literacy
キーワード
主題Scheme Other
主題 Communication
キーワード
主題Scheme Other
主題 Breakout rooms
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Online Discussion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Liberal Arts
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Literacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Breakout rooms
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_1843
資源タイプ other
著者 中野, 美香

× 中野, 美香

WEKO 3341

中野, 美香

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 3342
姓名 ナカノ, ミカ
別言語の著者
識別子Scheme WEKO
識別子 3343
姓名 Nakano, Mika
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In 2020, online classes in higher education became necessary because of COVID-19. This had a considerable impact on active learning, which fosters mutual understanding through peer communication. The purpose of this study was to examine Teams as a tool for online group discussions and to explore its educational value in higher education. In “Psychology of Communication”, students participated in presentations and small group discussions in two of 15 remote classes by using the functions of Teams’ Breakout Room. The final 230 reports were analyzed to reveal the educational value of the new attempts.
The results revealed three primary things students learned during group discussions, which were expression and steps to facilitate discussion smoothly, respecting various values, and the importance of ice-breakers and self-disclosure. However, the disadvantages associated with online discussions included communication difficulties such as anxiety for others’ lack of reactions and understanding when the camera is off. Based on those findings, effective instruction should be developed.
書誌情報 FD Annual Report
en : FD Annual Report

巻 11, p. 22-27, 発行日 2021-07-21
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル Teams オ モチイタ グループ ワーク ノ キョウイクテキ カチ : 「 コミュニケーション ノ シンリガク 」 ニ オケル ドウニュウ ジレイ
出版者
出版者 福岡工業大学 FD推進機構
出版者(ヨミ)
値 フクオカ コウギョウ ダイガク FD スイシン キコウ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(article)
資源タイプ・ローカル
値 その他
資源タイプ・NII
値 Others
資源タイプ・DCMI
値 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:36:52.631759
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3