WEKO3
アイテム
Teamsを用いたグループワークの教育的価値:「コミュニケーションの心理学」における導入事例
http://hdl.handle.net/11478/00001686
http://hdl.handle.net/11478/00001686b815b2b5-3dfa-4376-9447-32127c0e517a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | その他 / Others(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-08-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Teamsを用いたグループワークの教育的価値:「コミュニケーションの心理学」における導入事例 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Groupwork using Teams and their educational value: A case of “Psychology of Communication” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Online Discussion | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Liberal Arts | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Literacy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Communication | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Breakout rooms | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Online Discussion | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Liberal Arts | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Literacy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Breakout rooms | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||
資源タイプ | other | |||||
著者 |
中野, 美香
× 中野, 美香 |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3342 | |||||
姓名 | ナカノ, ミカ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3343 | |||||
姓名 | Nakano, Mika | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In 2020, online classes in higher education became necessary because of COVID-19. This had a considerable impact on active learning, which fosters mutual understanding through peer communication. The purpose of this study was to examine Teams as a tool for online group discussions and to explore its educational value in higher education. In “Psychology of Communication”, students participated in presentations and small group discussions in two of 15 remote classes by using the functions of Teams’ Breakout Room. The final 230 reports were analyzed to reveal the educational value of the new attempts. The results revealed three primary things students learned during group discussions, which were expression and steps to facilitate discussion smoothly, respecting various values, and the importance of ice-breakers and self-disclosure. However, the disadvantages associated with online discussions included communication difficulties such as anxiety for others’ lack of reactions and understanding when the camera is off. Based on those findings, effective instruction should be developed. |
|||||
書誌情報 |
FD Annual Report en : FD Annual Report 巻 11, p. 22-27, 発行日 2021-07-21 |
|||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | Teams オ モチイタ グループ ワーク ノ キョウイクテキ カチ : 「 コミュニケーション ノ シンリガク 」 ニ オケル ドウニュウ ジレイ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡工業大学 FD推進機構 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク FD スイシン キコウ | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | その他 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Others | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text |