WEKO3
アイテム
A Study on the Effects of Learning Strategies on a Learner’s
http://hdl.handle.net/11478/305
http://hdl.handle.net/11478/3056bbf5206-38ef-4643-bd5a-31a43a91766d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-06-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on the Effects of Learning Strategies on a Learner’s | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning strategies | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | achievemen | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | policies in learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | gdemotivating fact | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning strategies | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | achievemen | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | policies in learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | gdemotivating fact | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
TSUCHIYA, Maiko
× TSUCHIYA, Maiko |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1441 | |||||
姓名 | ツチヤ, マイコ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1442 | |||||
姓名 | 土屋, 麻衣子 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In order to examine the effects of learning strategies on achievements,an original questionnaire on ways of learning English was developed and distributed to 59 first-year university students. The results revealed that lower proficient learners took less effective ways in memorizing,did not utilize their test results for improvement,and poorly managed their study hours when compared to intermediate proficient learners. Moreover, stronger tendencies to persist in taking the memory-first policy were showed in lower proficient learners. The findings suggest that learning strategies have an effect on achievement, thus making learners think about their learning methods could be an important key to help raise their achievements as well as to avoid losing confidence in learning English. | |||||
書誌情報 |
福岡工業大学研究論集 en : Research bulletin of Fukuoka Institute of Technology 巻 41, 号 2, p. 133-138, 発行日 2009-02 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876620 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10036974 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 838265 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 830.7 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 英語到達度に対する学習ストラテジーの効果 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | エイゴ トウタツド ニ オケル ガクシュウ ストラテジー ノ コウカ | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 40016552000 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡工業大学 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク | |||||
別言語の出版者 | ||||||
値 | Fukuoka Institute of Technology | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 02 | |||||
コメント | ||||||
値 | 著者所属 : 福岡工業大学 社会環境学科(Department of Social and Environmental Studies, Fukuoka Institute of Technology) |