ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・部局刊行物
  2. 福岡工業大学研究論集
  3. 研究論集 第41巻2号(通巻62号)

A Study on the Effects of Learning Strategies on a Learner’s

http://hdl.handle.net/11478/305
http://hdl.handle.net/11478/305
6bbf5206-38ef-4643-bd5a-31a43a91766d
名前 / ファイル ライセンス アクション
11478-305_p133.pdf 11478-305_p133.pdf (838.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-19
タイトル
タイトル A Study on the Effects of Learning Strategies on a Learner’s
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 achievemen
キーワード
主題Scheme Other
主題 policies in learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 gdemotivating fact
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning strategies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 achievemen
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 policies in learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 gdemotivating fact
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 TSUCHIYA, Maiko

× TSUCHIYA, Maiko

WEKO 1440

TSUCHIYA, Maiko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 1441
姓名 ツチヤ, マイコ
別言語の著者
識別子Scheme WEKO
識別子 1442
姓名 土屋, 麻衣子
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In order to examine the effects of learning strategies on achievements,an original questionnaire on ways of learning English was developed and distributed to 59 first-year university students. The results revealed that lower proficient learners took less effective ways in memorizing,did not utilize their test results for improvement,and poorly managed their study hours when compared to intermediate proficient learners. Moreover, stronger tendencies to persist in taking the memory-first policy were showed in lower proficient learners. The findings suggest that learning strategies have an effect on achievement, thus making learners think about their learning methods could be an important key to help raise their achievements as well as to avoid losing confidence in learning English.
書誌情報 福岡工業大学研究論集
en : Research bulletin of Fukuoka Institute of Technology

巻 41, 号 2, p. 133-138, 発行日 2009-02
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876620
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10036974
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 838265 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 830.7
その他の言語のタイトル
その他のタイトル 英語到達度に対する学習ストラテジーの効果
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル エイゴ トウタツド ニ オケル ガクシュウ ストラテジー ノ コウカ
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 40016552000
出版者
出版者 福岡工業大学
出版者(ヨミ)
値 フクオカ コウギョウ ダイガク
別言語の出版者
値 Fukuoka Institute of Technology
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
コメント
値 著者所属 : 福岡工業大学 社会環境学科(Department of Social and Environmental Studies, Fukuoka  Institute of Technology)
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:42:40.179307
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3