WEKO3
アイテム
佐藤一斎の『言志四録』にみる教育・指導の態様と工夫
http://hdl.handle.net/11478/286
http://hdl.handle.net/11478/2866b525029-5669-492f-b6a4-e9c556433e66
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2018-06-13 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 佐藤一斎の『言志四録』にみる教育・指導の態様と工夫 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | The states and ideas in education shown in "Genshishiroku" by Issai Sato | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Genshishiroku | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Issai Sato | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Education | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Instruction | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Genshishiroku | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Issai Sato | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Education | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Instruction | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| 著者 |
上寺, 康司
× 上寺, 康司 |
|||||
| 著者(ヨミ) | ||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||
| 識別子 | 1429 | |||||
| 姓名 | カミデラ, コウジ | |||||
| 別言語の著者 | ||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||
| 識別子 | 1430 | |||||
| 姓名 | KAMIDERA, Koji | |||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | Based on the states and ideas in education shown in “Genshishiroku” by Issai Sato, some methods of instruction were examined in this article. First, four states affected by a teacher’s instruction are discussed. They are 1) a state by the instruction based on a learner character, 2) a state set a good demonstration by a teacher, 3) a state by the instruction at exactly the right time, and 4) a state influenced by a teacher’s good personality. Second, two teaching methods are referred. One is a method concerning “words”used by a teacher and it is discussed from three points of view. They are 1) to use clear and simple words and speak slowly, and 2) to speak to learners honestly with a teacher’s whole heart. Another methods about enhancing a learner’s self-direction competence. It is categorized into 1) indirect influences by other persons, 2) instructions with mind of acceptance, 3)instructions with topics on morals, 4) confirming a learner’s original intention, and 5) having a learner think over the contents of a lecture after the lecture. | |||||
| 書誌情報 |
福岡工業大学研究論集 巻 43, 号 2, p. 129-138, 発行日 2011-02 |
|||||
| ISSN | ||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
| 収録物識別子 | 02876620 | |||||
| 書誌レコードID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AN10036974 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 形態 | ||||||
| 値 | 986596 bytes | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 121 | |||||
| タイトル(ヨミ) | ||||||
| その他のタイトル | サイトウ イッサイ ノ ゲンシシロク ニ ミル キョウイク シドウ ノ タイヨウ ト クフウ | |||||
| 論文ID(NAID) | ||||||
| 関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
| 識別子タイプ | NAID | |||||
| 関連識別子 | 40018782558 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 福岡工業大学 | |||||
| 出版者(ヨミ) | ||||||
| 値 | フクオカ コウギョウ ダイガク | |||||
| 別言語の出版者 | ||||||
| 値 | Fukuoka Institute of Technology | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 論文(Article) | |||||
| 資源タイプ・ローカル | ||||||
| 値 | 紀要論文 | |||||
| 資源タイプ・NII | ||||||
| 値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
| 資源タイプ・DCMI | ||||||
| 値 | text | |||||
| 資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
| 値 | 02 | |||||
| コメント | ||||||
| 値 | 著者所属:福岡工業大学社会環境学科(Department of Social and Environmental Studies, Fukuoka Institute of Technology) | |||||