WEKO3
アイテム
ノートテイキングを手掛かりとした 学修者の認知に関する調査とテストの得点との関連
http://hdl.handle.net/11478/0002000276
http://hdl.handle.net/11478/0002000276c33ac5f6-4db1-417f-b198-626e3af01f40
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-10-07 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | ノートテイキングを手掛かりとした 学修者の認知に関する調査とテストの得点との関連 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | diversity | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | cognitive ability | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | personalized learning | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | note-taking | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 著者 |
上村 英男
× 上村 英男
× 野本 尚美
|
|||||||||
| 著者(ヨミ) | ||||||||||
| 姓名 | カミムラ ヒデオ | |||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||
| 姓 | カミムラ | |||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||
| 名 | ヒデオ | |||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||
| 著者(ヨミ) | ||||||||||
| 姓名 | ノモト ナオミ | |||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||
| 姓 | ノモト | |||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||
| 名 | ナオミ | |||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||
| 別言語の著者 | ||||||||||
| 姓名 | KAMIMURA Hideo | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 姓 | KAMIMURA | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 名 | Hideo | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 別言語の著者 | ||||||||||
| 姓名 | NOMOTO Naomi | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 姓 | NOMOTO | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 名 | Naomi | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | This study investigates learners’ cognitive processes during class by analyzing their note-taking behavior, aiming to promote personalized and optimized learning for students with diverse characteristics. When students were instructed to take notes on key points during an explanation of a problem, they recorded an average of only 4.2 out of 9 designated key items (47.1%). Furthermore, students were divided into three groups based on the number of key points they noted, and an analysis was conducted to determine whether this number correlated with test scores. The results showed no significant differences in test performance among the groups. |
|||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| bibliographic_information |
ja : 福岡工業大学研究論集 巻 58, 号 1, p. 29-33, ページ数 5, 発行日 2025-09-30 |
|||||||||
| item_3_source_id_7 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 24350222 | |||||||||
| 形態 | ||||||||||
| 値 | application/pdf | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| その他の言語のタイトル | ||||||||||
| その他のタイトル | A Study on Learners’ Cognition Through Note-Taking and Its Relationship with Test Performance | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| タイトル(ヨミ) | ||||||||||
| その他のタイトル | ノートテイキング ヲ テガカリ トシタ ガクシュウシャ ノ ニンチ ニ カンスル チョウサ ト テストノ トクテン トノ カンレン | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 福岡工業大学 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 出版者(ヨミ) | ||||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||
| 値 | フクオカ コウギョウ ダイガク | |||||||||
| item_3_text_39 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 値 | Fukuoka Institute of Technology | |||||||||
| item_3_description_47 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | 論文(Article) | |||||||||
| item_3_text_48 | ||||||||||
| 値 | 紀要論文 | |||||||||
| item_3_text_49 | ||||||||||
| 値 | Departmental Bulletin Paper | |||||||||
| item_3_text_50 | ||||||||||
| 値 | text | |||||||||
| item_3_text_51 | ||||||||||
| 値 | 02 | |||||||||