ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・部局刊行物
  2. 福岡工業大学研究論集
  3. 研究論集 第58巻1号(通巻91号)

ノートテイキングを手掛かりとした 学修者の認知に関する調査とテストの得点との関連

http://hdl.handle.net/11478/0002000276
http://hdl.handle.net/11478/0002000276
c33ac5f6-4db1-417f-b198-626e3af01f40
名前 / ファイル ライセンス アクション
(58(1),29-33)上村英男.pdf (58(1),29-33)上村英男.pdf (862 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-10-07
タイトル
タイトル ノートテイキングを手掛かりとした 学修者の認知に関する調査とテストの得点との関連
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 diversity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cognitive ability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 personalized learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 note-taking
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 上村 英男

× 上村 英男

ja 上村 英男

Search repository
野本 尚美

× 野本 尚美

ja 野本 尚美

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 カミムラ ヒデオ
言語 ja-Kana
姓 カミムラ
言語 ja-Kana
名 ヒデオ
言語 ja-Kana
著者(ヨミ)
姓名 ノモト ナオミ
言語 ja-Kana
姓 ノモト
言語 ja-Kana
名 ナオミ
言語 ja-Kana
別言語の著者
姓名 KAMIMURA Hideo
言語 en
姓 KAMIMURA
言語 en
名 Hideo
言語 en
別言語の著者
姓名 NOMOTO Naomi
言語 en
姓 NOMOTO
言語 en
名 Naomi
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates learners’ cognitive processes during class by analyzing their note-taking behavior, aiming to promote personalized and optimized learning for students with diverse characteristics. When students were instructed to take notes on key points during an explanation of a problem, they recorded an average of only 4.2 out of 9 designated key items (47.1%).
Furthermore, students were divided into three groups based on the number of key points they noted, and an analysis was conducted to determine whether this number correlated with test scores. The results showed no significant differences in test performance among the groups.
言語 en
bibliographic_information ja : 福岡工業大学研究論集

巻 58, 号 1, p. 29-33, ページ数 5, 発行日 2025-09-30
item_3_source_id_7
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24350222
形態
値 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他の言語のタイトル
その他のタイトル A Study on Learners’ Cognition Through Note-Taking and Its Relationship with Test Performance
言語 en
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ノートテイキング ヲ テガカリ トシタ ガクシュウシャ ノ ニンチ ニ カンスル チョウサ ト テストノ トクテン トノ カンレン
言語 ja
出版者
出版者 福岡工業大学
言語 ja
出版者(ヨミ)
言語 ja-Kana
値 フクオカ コウギョウ ダイガク
item_3_text_39
言語 en
値 Fukuoka Institute of Technology
item_3_description_47
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
item_3_text_48
値 紀要論文
item_3_text_49
値 Departmental Bulletin Paper
item_3_text_50
値 text
item_3_text_51
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-10-07 01:50:52.291168
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3