WEKO3
アイテム
取り組みについて自ら選択できる環境下での宿題の実施状況に関する検討
http://hdl.handle.net/11478/0002000207
http://hdl.handle.net/11478/00020002075e95a9a4-5718-45b5-b1aa-f1d924c33fac
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-05 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 取り組みについて自ら選択できる環境下での宿題の実施状況に関する検討 | |||||||
言語 | ja | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Homework | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Choice | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Diversity | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Universal Design for Learning | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
上村 英男
× 上村 英男
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
姓名 | カミムラ ヒデオ | |||||||
言語 | ja | |||||||
姓 | カミムラ | |||||||
言語 | ja | |||||||
名 | ヒデオ | |||||||
言語 | ja | |||||||
別言語の著者 | ||||||||
姓名 | KAMIMURA Hideo | |||||||
言語 | en | |||||||
姓 | KAMIMURA | |||||||
言語 | en | |||||||
名 | Hideo | |||||||
言語 | en | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | In this study, we investigated students’ engagement by assigning homework that did not count towards their grades and providing an environment where they could choose their approach towards learning. As a result, 26.8% of students engaged in non-compulsory homework while 7.7% did not engage due to its non-compulsory nature. Additionally, we found that about half of the participants decided to engage with the non-compulsory homework based on their own understanding of the course material. Further analysis of these decisions revealed that the difficulty of the homework had various impacts on engagement,indicating once again the importance of assigning homework while considering students’ diverse levels of understanding. It remains a future task to determine the effective quantity, quality, and approaches towards engagement for homework. | |||||||
言語 | en | |||||||
bibliographic_information |
ja : 福岡工業大学研究論集 巻 57, 号 2, p. 73-78, ページ数 6 |
|||||||
item_3_source_id_7 | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 24350222 | |||||||
形態 | ||||||||
値 | application/pdf | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
その他の言語のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | An Investigation of Status of Doing Homework in an Environment Where Students Can Choose How to Act on Homework | |||||||
言語 | en | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | トリクミ ニ ツイテ ミズカラ センタク デキル カンキョウカ デノ シュクダイ ノ ジッシ ジョウキョウ ニ カンスル ケントウ | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 福岡工業大学 | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||
言語 | ja | |||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク | |||||||
item_3_text_39 | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Fukuoka Institute of Technology | |||||||
item_3_description_47 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||||
item_3_text_48 | ||||||||
値 | 紀要論文 | |||||||
item_3_text_49 | ||||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||||
item_3_text_50 | ||||||||
値 | text | |||||||
item_3_text_51 | ||||||||
値 | 02 |