ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・部局刊行物
  2. 福岡工業大学研究論集
  3. 研究論集 第57巻2号(通巻90号)

総合的な学習の時間における教育資源の補完 ―MRを用いた探究型教材の可能性―

http://hdl.handle.net/11478/0002000205
http://hdl.handle.net/11478/0002000205
bb1a7a86-52b7-4ed3-92a2-9810b05270ae
名前 / ファイル ライセンス アクション
(57(2),57-62)白坂 (57(2),57-62)白坂 正太.pdf (904 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-04
タイトル
タイトル 総合的な学習の時間における教育資源の補完 ―MRを用いた探究型教材の可能性―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 AR
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 VR
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 MR
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Period for Integrated Studies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational resource disparities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 白坂 正太

× 白坂 正太

ja 白坂 正太

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 シラサカ ショウタ
言語 ja
姓 シラサカ
言語 ja
名 ショウタ
言語 ja
別言語の著者
姓名 SHIRASAKA Shota
言語 en
姓 SHIRASAKA
言語 en
名 Shota
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines educational resource disparities within “the Period for Integrated Studies” and “Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study” and their impact on student learning outcomes, specifically from the perspectives of three core competencies: knowledge and skills, critical thinking and expressive abilities, and attitude toward learning. The consideration addresses how AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) technologies may help bridge educational resource disparities, supporting the development of competencies regardless of limitations in educational resources. Building on this, we explore how MR (Mixed Reality), a technology that integrates AR and VR, can facilitate diverse learning experiences independent of physical resources. Through MR, new forms of instruction become possible, allowing students to participate in immersive, interactive experiences that replicate fieldwork, collaborative problem-solving, and real-time experimentation, ultimately offering a path to address educational resource imbalances effectively.
言語 en
bibliographic_information ja : 福岡工業大学研究論集

巻 57, 号 2, p. 57-62, ページ数 6
item_3_source_id_7
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24350222
形態
値 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Addressing Educational Resource Disparities in the Period for Integrated Studies - Expanding Inquiry-Based Learning Opportunities through MR -
言語 en
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ソウゴウテキ ナ ガクシュウ ノ ジカン ニオケル キョウイク シゲン ノ ホカン ー MR オ モチイタ タンキュウガタ キョウザイ ノ カノウセイ ー
言語 ja
出版者
出版者 福岡工業大学
言語 ja
出版者(ヨミ)
言語 ja
値 フクオカ コウギョウ ダイガク
item_3_text_39
言語 en
値 Fukuoka Institute of Technology
item_3_description_47
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
item_3_text_48
値 紀要論文
item_3_text_49
値 Departmental Bulletin Paper
item_3_text_50
値 text
item_3_text_51
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-04 06:55:02.798739
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3