WEKO3
アイテム
総合的な学習の時間における教育資源の補完 ―MRを用いた探究型教材の可能性―
http://hdl.handle.net/11478/0002000205
http://hdl.handle.net/11478/0002000205bb1a7a86-52b7-4ed3-92a2-9810b05270ae
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-04 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 総合的な学習の時間における教育資源の補完 ―MRを用いた探究型教材の可能性― | |||||||
言語 | ja | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | AR | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | VR | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | MR | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | the Period for Integrated Studies | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | educational resource disparities | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
白坂 正太
× 白坂 正太
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
姓名 | シラサカ ショウタ | |||||||
言語 | ja | |||||||
姓 | シラサカ | |||||||
言語 | ja | |||||||
名 | ショウタ | |||||||
言語 | ja | |||||||
別言語の著者 | ||||||||
姓名 | SHIRASAKA Shota | |||||||
言語 | en | |||||||
姓 | SHIRASAKA | |||||||
言語 | en | |||||||
名 | Shota | |||||||
言語 | en | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This paper examines educational resource disparities within “the Period for Integrated Studies” and “Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study” and their impact on student learning outcomes, specifically from the perspectives of three core competencies: knowledge and skills, critical thinking and expressive abilities, and attitude toward learning. The consideration addresses how AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) technologies may help bridge educational resource disparities, supporting the development of competencies regardless of limitations in educational resources. Building on this, we explore how MR (Mixed Reality), a technology that integrates AR and VR, can facilitate diverse learning experiences independent of physical resources. Through MR, new forms of instruction become possible, allowing students to participate in immersive, interactive experiences that replicate fieldwork, collaborative problem-solving, and real-time experimentation, ultimately offering a path to address educational resource imbalances effectively. | |||||||
言語 | en | |||||||
bibliographic_information |
ja : 福岡工業大学研究論集 巻 57, 号 2, p. 57-62, ページ数 6 |
|||||||
item_3_source_id_7 | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 24350222 | |||||||
形態 | ||||||||
値 | application/pdf | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
その他の言語のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | Addressing Educational Resource Disparities in the Period for Integrated Studies - Expanding Inquiry-Based Learning Opportunities through MR - | |||||||
言語 | en | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | ソウゴウテキ ナ ガクシュウ ノ ジカン ニオケル キョウイク シゲン ノ ホカン ー MR オ モチイタ タンキュウガタ キョウザイ ノ カノウセイ ー | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 福岡工業大学 | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||
言語 | ja | |||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク | |||||||
item_3_text_39 | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Fukuoka Institute of Technology | |||||||
item_3_description_47 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||||
item_3_text_48 | ||||||||
値 | 紀要論文 | |||||||
item_3_text_49 | ||||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||||
item_3_text_50 | ||||||||
値 | text | |||||||
item_3_text_51 | ||||||||
値 | 02 |