Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2025-03-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
受講顔画像を用いた感情・表情認識AIによる分析因子と理解度の関係の解明 |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Instruction video |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Learner’s facial expressions |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Facial and emotional factors |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Comprehension |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
AI |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Scaffolding |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
利光 和彦
土屋 麻衣子
上杉 真奈香
高橋 柊吾
|
著者(ヨミ) |
|
|
|
姓名 |
トシミツ カズヒコ |
|
|
言語 |
ja |
|
|
姓 |
トシミツ |
|
|
言語 |
ja |
|
|
名 |
カズヒコ |
|
|
言語 |
ja |
著者(ヨミ) |
|
|
|
姓名 |
ツチヤ マイコ |
|
|
言語 |
ja |
|
|
姓 |
ツチヤ |
|
|
言語 |
ja |
|
|
名 |
マイコ |
|
|
言語 |
ja |
著者(ヨミ) |
|
|
|
姓名 |
ウエスギ マナカ |
|
|
言語 |
ja |
|
|
姓 |
ウエスギ |
|
|
言語 |
ja |
|
|
名 |
マナカ |
|
|
言語 |
ja |
著者(ヨミ) |
|
|
|
姓名 |
タカハシ トウゴ |
|
|
言語 |
ja |
|
|
姓 |
タカハシ |
|
|
言語 |
ja |
|
|
名 |
トウゴ |
|
|
言語 |
ja |
別言語の著者 |
|
|
|
姓名 |
TOSHIMITSU Kazuhiko |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓 |
TOSHIMITSU |
|
|
言語 |
en |
|
|
名 |
Kazuhiko |
|
|
言語 |
en |
別言語の著者 |
|
|
|
姓名 |
TSUCHIYA Maiko |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓 |
TSUCHIYA |
|
|
言語 |
en |
|
|
名 |
Maiko |
|
|
言語 |
en |
別言語の著者 |
|
|
|
姓名 |
UESUGI Manaka |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓 |
UESUGI |
|
|
言語 |
en |
|
|
名 |
Manaka |
|
|
言語 |
en |
別言語の著者 |
|
|
|
姓名 |
TAKAHASHI Togo |
|
|
言語 |
en |
|
|
姓 |
TAKAHASHI |
|
|
言語 |
en |
|
|
名 |
Togo |
|
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
In recent years, the importance of remote learning classes and their accompanying instructional videos has increased along with the advancement of Internet infrastructure. It is too challenging for teachers to estimate the degree of student comprehension through their reactions in such a class. This study aims to clarify the fundamental relationship between learners’ facial expressions and their understanding by using AI for facial expressions and emotion recognition. Consequently,it is found that in STEM subjects, facial expressions such as “pushing down the corners of the lips,” and in humanities subjects,“closing the eyes” were strongly correlated with understanding. |
|
言語 |
en |
bibliographic_information |
ja : 福岡工業大学研究論集
巻 57,
号 2,
p. 47-55,
ページ数 9
|
item_3_source_id_7 |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
24350222 |
形態 |
|
|
値 |
application/pdf |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
その他の言語のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
Elucidation of the Relationship Between Analyzed Emotional and Facial Factors by Recognition AI and Comprehension Level Using Learners’ Face Images |
|
言語 |
en |
タイトル(ヨミ) |
|
|
その他のタイトル |
ジュコウ カオ ガゾウ オ モチイタ カンジョウ ・ ヒョウジョウ ニンシキ AI ニヨル ブンセキ インシ ト リカイド ノ カンケイ ノ カイメイ |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
福岡工業大学 |
|
言語 |
ja |
出版者(ヨミ) |
|
|
言語 |
ja |
|
値 |
フクオカ コウギョウ ダイガク |
item_3_text_39 |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Fukuoka Institute of Technology |
item_3_description_47 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
論文(Article) |
item_3_text_48 |
|
|
値 |
紀要論文 |
item_3_text_49 |
|
|
値 |
Departmental Bulletin Paper |
item_3_text_50 |
|
|
値 |
text |
item_3_text_51 |
|
|
値 |
02 |