ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・部局刊行物
  2. FD Annual Report
  3. FD Annual Report Vol.13

講義の工夫に対する学生の評価:個別最適な学びの支援

http://hdl.handle.net/11478/0002000002
http://hdl.handle.net/11478/0002000002
7c79a386-0028-4375-a922-3cd0addde259
名前 / ファイル ライセンス アクション
講義の工夫に対する学生の評価:個別最適な学びの支援.pdf 講義の工夫に対する学生の評価:個別最適な学びの支援.pdf (689 KB)
Item type その他 / Others(1)
公開日 2023-09-06
タイトル
タイトル 講義の工夫に対する学生の評価:個別最適な学びの支援
言語 ja
タイトル
タイトル An evaluation of educational designs by students:Suggestions for individual optimal learning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 effect
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 factor analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning environment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Individual Optimal Learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_1843
資源タイプ other
著者 中野 美香

× 中野 美香

ja 中野 美香

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ナカノ ミカ
言語 ja-Kana
姓 ナカノ
言語 ja-Kana
名 ミカ
言語 ja-Kana
別言語の著者
姓名 Nakano Mika
言語 en
姓 Nakano
言語 en
名 Mika
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For more than a decade, educators in higher education have been expected to become the designers of classes, courses, and curriculums in Japan in order to respond to social changes. However, there has been limited research on how to evaluate effective designs, without merely using average values. Thus, the present study examines a sample of student evaluations regarding the design of the subject “Psychology for Communication” and explores the tendencies of students to support individual optimal learning. For this purpose, a questionnaire survey was administered to 142 students after the final class.
Using factor analysis, we divided the students into two groups according to scoring tendency: the learning-environmental oriented group and the content-understanding oriented (CUo) group. Further qualitative analysis revealed a clear indication of “relevancy” in the high CUo group regarding what they had learned in the class. This suggests the importance of dividing students into groups when testing the efficacy of educational designs.
言語 en
書誌情報 en : FD Annual Report

巻 13, p. 3-11, 発行日 2023-07-19
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2185890X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル コウギ ノ クフウ ニ タイスル ガクセイ ノ ヒョウカ : コベツ サイテキ ナ マナビ ノ シエン
言語 ja
出版者
出版者 福岡工業大学 教育開発推進機構
言語 ja
出版者(ヨミ)
言語 ja-Kana
値 フクオカ コウギョウ ダイガク キョウイク カイハツ スイシン キコウ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(article)
資源タイプ・ローカル
値 その他
資源タイプ・NII
値 Others
資源タイプ・DCMI
値 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-08-29 01:15:52.065321
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3