WEKO3
アイテム
講義の工夫に対する学生の評価:個別最適な学びの支援
http://hdl.handle.net/11478/0002000002
http://hdl.handle.net/11478/00020000027c79a386-0028-4375-a922-3cd0addde259
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | その他 / Others(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-09-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 講義の工夫に対する学生の評価:個別最適な学びの支援 | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | An evaluation of educational designs by students:Suggestions for individual optimal learning | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | educational design | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | effect | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | factor analysis | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Learning environment | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Individual Optimal Learning | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||||
資源タイプ | other | |||||||
著者 |
中野 美香
× 中野 美香
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
姓名 | ナカノ ミカ | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
姓 | ナカノ | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
名 | ミカ | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
別言語の著者 | ||||||||
姓名 | Nakano Mika | |||||||
言語 | en | |||||||
姓 | Nakano | |||||||
言語 | en | |||||||
名 | Mika | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | For more than a decade, educators in higher education have been expected to become the designers of classes, courses, and curriculums in Japan in order to respond to social changes. However, there has been limited research on how to evaluate effective designs, without merely using average values. Thus, the present study examines a sample of student evaluations regarding the design of the subject “Psychology for Communication” and explores the tendencies of students to support individual optimal learning. For this purpose, a questionnaire survey was administered to 142 students after the final class. Using factor analysis, we divided the students into two groups according to scoring tendency: the learning-environmental oriented group and the content-understanding oriented (CUo) group. Further qualitative analysis revealed a clear indication of “relevancy” in the high CUo group regarding what they had learned in the class. This suggests the importance of dividing students into groups when testing the efficacy of educational designs. |
|||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
en : FD Annual Report 巻 13, p. 3-11, 発行日 2023-07-19 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 2185890X | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
タイトル(ヨミ) | ||||||||
その他のタイトル | コウギ ノ クフウ ニ タイスル ガクセイ ノ ヒョウカ : コベツ サイテキ ナ マナビ ノ シエン | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 福岡工業大学 教育開発推進機構 | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
値 | フクオカ コウギョウ ダイガク キョウイク カイハツ スイシン キコウ | |||||||
資源タイプ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 論文(article) | |||||||
資源タイプ・ローカル | ||||||||
値 | その他 | |||||||
資源タイプ・NII | ||||||||
値 | Others | |||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||||
値 | text |